mario's gedoe.reismee.nl

leg de politie hier maar eens uit wat B H V is, da is niet te doen en zeker ni te verstaan, amaai !!

En ja, hier ben ik dan met het live verslag van, Duitsland - Australie voetbal, het is hier nu half vijf s'morgens, en waar ik nu zit ben ik de enige kijker, en het is al 1-O na 9 minuten.

Zaterdagmorgend heb ik in het winkelcentrum wat rondgelopen en niks speciaals gevonden. ik moet nog het ene en het andere kopen, versta je!! Dan ben ik vertrokken richting Byron Bay aan de goudkust.Het zou volgens sommige een mooie plaats zijn met veel jong volk, ik was benieuwd. Onderweg ben ik in Brisbane nog naar het grote museum geweest, en heb goed gekeken hoe je met de parkeermeter moest werken, die boete van 202 en 150 dollar ligt zwaar op men maag, weet je. In het museum was er vanalles te bekijken, en het was de moeite. Ik had weer wat bijgeleerd, en das de bedoeling he! !Na een goede 2 uurtjes had ik het er gezien en ben verder gereden. Maar het is toch een raar landje, op gewone gewestwegen mag je 110 km het uur rijden, das geen probleem, maar op de snelweg met 3 rijstroken in elke richting mag je maar 90 en op sommige plaatsen maar 80 km per uur. Ook de snelheidscamera's staan hier op vele plaatsen naast de baan, en das gevaarlijk, maar men gpsje geeft steeds goed aan als ik te snel rij. En dan staan er vele gele borden naast de baan met de tekst in zwarte letters ' WHEN SLEEPY - PULL OVER ' wat bedoelen ze daar numee? Als ge vaak krijgt moet je dan een trui bij aantrekken? , dan val je zeker in slaap

.Na de gebruikelijke stops ben ik in Byron bay aangekomen, en het was hier zoeken en zoeken voor een parkeerplaatsje. Het is hier een verlengt weekend en al de jonge lui uit het land zijn hier, denk ik .Na lang zoeken had ik geluk en kon men wagen op een veilige plaats parkeren.Het was hier geweldig druk, en ik naar het info centrum, en daar wisten ze te vertellen dat er geen plaats meer was op de campings in het stadje, maar in het dorpje verderop zou er nog wel plaats zijn. Ik zou nog wel zien wat ik zou doen, mor eerst iets gaan drinken .Het eerste cafe, als je het zo mag noemen, ben ik binnen gegaan en een koffie besteld, het was er niets te warm buiten. Op die koffie heb ik zeer lang moeten wachten, en echt warm was hij ook niet, en ik was dan ook snel weer buiten. Hier zou ik niet blijven, en ben maar terug vertrokken, richting Ballina, een 30 km verder.Daar was het niet zo druk en had meteen een campingplaatsje net naast het kleine centrum. Ik had weer een hoop was, en die heb ik gedaan, en ondertussen wat brood en kaas gehaald, men vooraad eten raakt stilaan op. Ik heb nog wel 3 potjes noodels, enblikken met maaltijdsoep, en dat moet op tegen dat ik vertrek, niks verspillen he!!

Het werd zo donker en het begon lichtjes te regenen.Ik had s'avonds nog wat tv gekeken in het clubhuisje van de camping, voor een biertje was het te koud, en ben te weten gekomen dat er in de buurt zondagsmarkten zijn, en da is lekker meegenomen.S'nachts ben ik wel drie keer wakker geworden van een lange drumsolo, het regende zo hard, dat het net een lawaai maakte van een gek die op een trommel bezig was ;-(. Smorgens was de zon terug van de partij, en da kon ik goed gebruiken,het is hier s'nachts niks te warm, en da gaat nog erger worden als ik dichter bij Sydney kom. S'morgens om 7 uur stond ik al aan het politiebureau, niet om men gedacht eens goed te zeggen, maar om een papier te bekomen dat ik op de verkiezings dag wel in australlie was. De politie verstond het eerst niet goed, vooral dat je in Belgie MOET gaan stemmen, voor de politieman die al 30 jaar dienst had, was dit de eerste keer dat hij zo een papier moest opmaken, na enkele pogingen had ik het juiste papier, ik heb de man bedankt, en ben vertrokken.

Om alf negen was ik al op weg naar het eerste marktje in Alstonville. Daar was een toernooi bezig met honden die drie kalveren van de ene plaats naar een andere moesten proberen te krijgen, en bij sommige lukte dat vrij goed, met andere daarentegen, was het heel wat minder, maar ik heb nooit een hond gehad die zo luisterde.Het marktje op zich stelde niet veel voor, het was een boerenmarktje met vele groenten, fruit, zelf gemaakte comfituur, je kent da he!! Niks voor mij, dan verder naar het volgende marktje in de buurt van Casino. In Casino is verleden week een tornadoover land gekomenen da kon je op plaatsen goed zien, er lag nog veel tegen de vlakte en delen van huizen waren weg, het zal je maar overkomen

.En dan onderweg, je gelooft het nooit, lag er een krokodil op de weg, da had ik nog niet meegemaakt.Je kon aan de snuit en het achterste van de staart nog zien dat het een krokodil geweest is, ik kon niet anders dan er ook over te rijden, ik heb nog eens in men spiegel gekeken en ben verder gereden. Wat ik je wel moet vertellen is, dat het een opblaasbare krokodil was, misschien een slachtoffer van de tornado, wie zal het weten,maarhij lag er .

De volgende markt was net naast een strand, en er stond nogal veel wind, dus het was er niet te warm, en echt veel was er ook niet te zien , na een uurtje ben ik verder gereden langs de kustlijn, die zeker de moeite was. Op een gegeven moment,een wegomlegging, er was een surfwedstrijd bezig iets verderop, en ben eens gaan kijken, ik snapte er niks van, de gene die volgens mij de mooiste val maakte kreeg het minste punten.

Even later kwam ik op een plaats aan met een mooie baai, ik sta daar even te kijken, en er waren dolfijnen aan het zwemmen een vijftig meter verder in het water, op een gegeven moment waren ze wel met vier, en dacht daar ga ik eens mooie foto's van maken, en terwijl ik bezig ben loopt er de ene of andere gek in het water, die wou samenmet de dolfijnen zwemmen denk ik, en de dolfijnen kuiste hun schup af en ik heb ze niet meer gezien.

.Zo ben ik in Grafton aangekomen, waar ik geslapen heb op een grote parking van een benzinestation.En nu zit ik ervoetbal te kijken, het is ondertussen al 2-0. Wat ik voor de rest vandaag ga doen weet ik niet, veel zal van het weer afhangen.

Het is nu half tien, ik heb nog enkele uurtjes gaan slapen, en internet gaan zoeken, in het benzinnestation hadden ze geen, en zo heb ik weer, ja, een MC donalts gevonden.Het is hier al ferm druk, je snapt niet wat de mensen hier allemaal komen zoeken, of zouden ze voor mij komen? ik denk het niet he!!

Hey ik ga wat doen, het weer is te redelijk, dus het is de hoogste tijd.

welgemeende groetjes en tot??

wie zal het weten, mario

Freddy

Politie is je vriend, all over the world hihi.
Al goed dat er zoveel Mac Donalds zijn, en van Quensland had ik toch hogere temperaturen verwacht ook al is het daar winter.

Britt

Waarschijnlijk staan alle Aussie McDonaldsen al in contact met elkaar: "zeg, hebben jullie de Big Belg al over de vloer gehad?" :-) en ge weet 't hé, als ge u wa sleepy voelt, trek uwe pull over aan :-))) groetjes xxx