mario's gedoe.reismee.nl

vis,vissen , en dan vis moeten gaan kopen, t'is erg he!!

Okido, lets go!!

Dinsdagnamiddag ben ik naar Noosa Heads gereden, waar het centrum een km van de kust is,daar het een modern centrum was , was het ook zeer overzichtelijk en makkelijk om door heen te lopen.Wat me meteen opviel was dat er veel tweede handswinkels waren, en da vind ik steeds plezant.Na een dik uur was het tijd om men avondmaal bijeen te vissen, ik rij dichter naar de kust, tot ik op een 100 meter van het strand was, pakte men materiaal en ben naar het strand gegaan. Ik was juist bezig met vissen en het werd plots donker, een zeer grijze hemel zover je kon zien.Ik was me geen kwaad bewust, en viste verder maar zonder succes, tot het plots begon te regenen.en als het hier losbarst is er geen stoppen aan, zeer snel heb ik men materiaal bijeen gepakt en ben naar men auto gelopen.Toen ik aan men auto kwam was ik door en door nat, ik denk zelfs dat er meer dan een liter water in men emmer stond.Een tiental meter verder was er een afdak, en daar ben ik gaan schuilen, hoe lang ik daar gestaan heb weet ik niet , maar as ge daar kletsnat staat duurt de tijd presies langer. Na een tijdje minderde de regen en daar heb ik gebruik van gemaakt om naar men campertje te lopen en snel van kleding te wisselen.Maar ik had nog geen avondmaal, en wat nu gedaan, dan ben ik in men wagen gekropen en beginnen zoeken, en dan zie je plots die grote M staan, en daar heb ik gegeten, echt lekker was da spul allemaal niet, maar je zat warm en droog, internet was er niet, en dan ben ik vertrokken op zoek naar een slaapplaats.Er was een grote parking tegen de rand van het stadje, en daar stonden nog campers en heb me erbij gezet.Toen ik uitstapte sprak een man me aan, en zei, welkom aan de sunchine coast, en de man moest lachen, ja dan ben je in de streek die ze de zonneschijnkust noemen, en dan heb je zulke wolkbreuk.Een uurtje later ben ik lekker warm onder de dons gekropen, en was blij dat ik warm en droog lag.Na een nacht met nog vele buien, werd ik s'morgens wakker van het gekres van de vogels in de bomen, en ben opgestaan. Even later kwamen de eerste zonnestralen door de takken van de bomen, en een mooie dag kon starten.Na het hele ochtend gedoe ben ik gaan wandelen, langs de kust waar vele surfers al bezig waren met hun kunsten, echt waar hoe sommige kunnen recht blijven, da snap je niet, maar je ziet er ook velen een tuimeling maken, waarvan je het ergste denkt, maar ze kruipen steeds weer terug op hun planken, dus zal het niet erg pijn gedaan hebben.Na de wandeling ben ik even verder gereden, tot de monding van de rivier in zee, en daar waren ze volop aant vissen , en ik had nog garnalen, en moest nog een avondmaal maken, waarom dan geen vis he!!.Enkele honderde meter verder was er een kleine kade aan het water, en dat leek me de geschikte plaats.Ik was meer dan een uur bezig eer ik men eerste beet kreeg, en even later had ik men eerste vis, waaw, ondertussen had er zich een man bij me gezet die ook aan het vissen was, en die man vertelde dat deze vis niet te eten was, dus heb ik hem maar de vreihijd gegeven. Om men verhaal kort te maken, het was zo avond en ik had wel verschillende vissen gevangen, maar een avondmaal had ik nog steeds niet;Toen het al goed donker was ben ik moeten stoppen, men garnalen waren op. En wat gaan we eten?? vis he!!Ik ben naar een eethuisje gereden en heb er vis besteld, die lekker was, daseker als je al twee dagen van vis spreekt. Ik ben terug naar de parking gereden van de avond te voren, terug op het zelfde plaatsje, en vele mensen van gisteren waren ook terug ter plekke. Het was veel warmer dan de avond te voren, en het was half een eer ik men dons opzocht, en aan een verdiende nachtrust kon beginnen. En zoalsvan te voren werd ik wakker gemaakt door de vogels, met een schitterende blauwe hemel, en da beloofde.Rond half negen ben ik verder gereden, richting Brisbane, en ben gestopt in Coolum Beach.Ondertussen is er veel wind opgekomen, en dat zie je aan de hoge golven en de vele surfers. Ondertussen heb ik vernomen dat er een gratis hotspot was, en dan heb ik men pctje genomen en aan dit schrijven begonnen, op een terrasje met een tas koffie, en het begint nu ook fris te worden. Sebiet rij ik verder, naar waar, da kan ik nie zeggen, het is richting Brisbane.

Ik denk dat ik nog van geluk mag spreken met het weer, ik heb juist het weerbericht voor Belgie gezien, en dan is het hier nog steeds beter, zelfs als je weet dat het hier nu winter is.

Lieve mensen, dit was het weerbericht vanuit Coolum, met zicht op zee!!

En voor degene die zondag gaan stemmen, doe da goe! zodat ik in een belgie kan komen zonder problemen, maar, da zal wel een utopie zijn zeker!!

Ondertussen is er een mooi meisje naast me komen zitten, ze ziet geel en heeft speetoogjes, en via haar pc zie ik dat ze bezig is met Facebook, maar die tekens kan ik niet lezen, misschien is ze wel over mij bezig

Laughing

beleefde groetjes voor allen, en denk er aan, doe niks wat ik ook niet zou doen

mario den dromer

Reacties

Reacties

walter

hey maat
Ik zit een beetje te kloten met mene rug, ben efkes thuis maar ga vrijdag terug werken,
allee voor mij is het ook aan't afkorten, haar visa is nogmaals geweigerd, en ze heeft gevraagd of het niet mogelijk was om te komen...... khem aan mene vetrenair toestemming gevraagd en die zegt dat er aan mijn oude knoken toch niks meer verloren kan gaan ...... dus ik vertrek naar China op 21/06 voor een maand ..... dan zitten we kort bijeen hé ..... anders moete mor langs komen ....gezellig ene gaan drinken !!
Het zal wel heel moeilijk zijn om jouw schrijfkunst te overtreffen ..... maar ja .... de inspiratie ligt voor het oprapen daar ..... groetjes van ons .... tamusement

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!