mario's gedoe.reismee.nl

vogeltje wat zing je vroeg, ja , want anders is de dag nie lang genoeg :-)

Woensdag, ben ik in Cairns aangekomen, en deze stad beviel me meteen, het centum ligt tegen de kust,en strand. Voor het strand is een lange esplanade, met zeer veel groen en ligweide's, en je mag of kan ook hier weer niet zwemmen.Je hebt er verschillende grote winkelstraten voor alle prijs klasse's, en da zie je ook. Je kunt aan het volk zien wat voor soort winkelstraat het is. Ik had me op een mooi plaatsje geparkeerd, 100 meter van het centrum en de esplanade, dus beter kon haast niet, en ik zou hier men nacht doorbrengen, of twee, da zouden we nog zien.Voor ik me parkeerde in Cairns, ben ik met men wagen eerst naar het plaatselijke bureau van spacechips geweest, er was een achterlicht losgekomen, en da moest hersteld worden.Toen ik in het bureau binnen ging en men toer afwachte, hoorde ik plots op zen vlaams vloeken(godverdomme) , en ja, er was een vlaams koppel aan het inschrijven. Ogenblikkelijk heb ik men vlaams ook laten horen, en het gesprek was begonnen. Het waren jonge vijftigers uit Kuurne, die ook voor een week een zelfde wagen als ik zouden huren, en ze hadden wat vraagjes, waar een ervaren man als ik meteen de goede antwoorden voor had.De mensen wisten alles, en zijn vertrokken, waar naar toe, wisten ze nog niet goed.

De eerste uren in het centrum heb ik men ogen goed de kost gegeven, en wist meteen wat ik die avond zou doen, er was een muziekcafe met live muziek, dus, wa denk je?? Het zou om 7 uur s'avonds beginnen, en ik had al een mooi plaatsje gezocht in het cafe. het werd half acht en er was nog geen muziekant te zien, acht uur en nog steeds niks te merken van muziekanten. Toen ik men volgende pintje bestelde vroeg ik aan de ober hoe het zat, en hij wist me te vertellen dat de band had afgebeld. Ik ben dan maar met men juist bestelde halve liter bier op het terras gaan zitten, en was het mooie volk aan het bekijken, tot er plots, hey, tegen me werd geroepen. En ja, da koppel van deze voormiddag uit kuurne, herkende me nog.We hebben samen wa pinten gedronken( hik, hik) tot het hoog tijd was om men busje op te zoeken,hik. Ik had goed geslapen, en besliste om hier nog een dag te blijven.Omstreeks tien uur ben ik aan een stevige wandeling begonnen, ik had iets gezien in de verte, en daar wou ik naar toe gaan. K' dacht een half uurtje en ik ben daar, ik dacht da, maar ik schatte het verkeerd in, na een uurtje was ik nog niet halverwege en ben maar terug gekeerd.De jachthaven, daar was ik ook nog niet geweest, dus daar naar toe.Ik heb nu al vele jachthavens gezien, maar zoals deze, nog nooit.Hier lag het ene groote jacht naast een nog grotere jacht,er was er zelfs een bij die een helicopter op het dek staan had, moeten da rijke mensen zijn, of mensen met een berg schulden, wie gaat het weten? Als ge wandeld, moet ge ook drinken he!! anders blijf je niet bezig. Ik naar het terras van het muziekcafe, een pintje besteld, en meteen opgedronken, anders word het warm :-), een tweede besteld, en er gaat iemand aan de andere kant van het terras zitten, en nog wel iemand met een rode hoed op, ge zult maar opvallen.Toen ik die man zijn gezicht zag herkende ik hem, het was die lelijke man van zondag in Port Douglas, de zanger , weet je nog? De man zat daar met zijn gitaar, en was tegen iemand aan het praten en gekke bekken te trekken. Ik was aan het kijken tegen wie hij bezig was, maar er zat niemand in de buurt, dus praate hij tegen zich zelf. Plots wuifde hij naar me, en deed teken of ik wilde komen, ik erna toe,en hij gaf me meteen een hand, en hij herkende me nog van zondag jongstleden.( heb ik zo raar gedaan zondag? da zo een kwibus me herkende??) Aree, ik heb me bij hem gezet, en we zijn beginnen praten, over muziek, zen loopbaan als zanger, en als cafeuitbater. En werkelijk, deze man was geen kwibus, misschien wel een beetje gek, maar al bij al was hij vele jaren geleden een beroemd muziekant, die vele malen in europa had opgetreden, en in verschillende grote steden op de grote podea gestaan en zen ding gedaan. Toen vertelde hij me, dat hij die avond op de nichtmarket zou staan, om wat ambiance te maken en ik wist meteen waarheen die avond. Op de markt die overdekt was, had hij zich op een plaatsje tegen de straatkant gezet.Hij vertelde dat dit de beste plaats was, en dat de aankomende bussen met touristen, daar altijd stoppen. Om 7 uur begon hij zen ding te doen met gitaar en mondharmonica, en waarachtig, hij wist het publiek te vermaken, en kon op vele dingen inspelen, ook, kon hij in verschillende talen liedjes zingen, je verstond het altijd wel niet goed, maar het publiek vermaakte zich, en ik ook. Plots komt de politie zeggen dat hij moet stoppen, dat er klachten waren van de buren aan de overkant, en het was nog maar half negen. Jonho, zo noemde de man deed niet moeilijk en stopte, en vertelde later, dat het eigenlijk niet mocht op die plaats, en op de overdekte markt de plaatsen te duur waren. Hij was tevreden met de opbrengst van de dag, er lag veel in zijn gitaarkoffer, hoeveel weet ik niet, maar ik weet wel dat ik voor het zelfde bedrag veeeeel langer moet werken. Dus de pret was uit, en ik ben nog vertrokken naar Kuranda, een 20 km verder het regenwoud in. In Kuranda me geparkeerd, en heb lekker geslapen. Daar ter plaatse is de grootste skyrail ter wereld volgens de boeken en het zou de moeite zijn. S'morgens om 9 uur ging de skyrail open en ik stond te wachten, maar hier was geen volk!!wa nu? Toen de deur openging wist ik het meteen, de skyrail vertrekt ook dichter bij Cairns, en de meeste mensen doen het zo, ik dus andersom. Maar het maakt geen verschil uit, je komt toch steeds terug van waar je vertrokken bent.Een ding was zeker ik moest nergens aanschuiven.De skyrail bestond uit rdie veschillende terminals, en overal kon je een toer maken en de dingen bekijken. Via een gids die ik volgde ben ik zeer veel te weten gekomen over het regenwoud, en u versta ik weer veel meer, waarom de regenwouden zo belangrijk zijn. Om half twee was ik terug op men startpunt en ben vertrokken richting Townsville 360 km verder. Na een 130 km zag ik een richtingaanwijzer staan naar een camping, en zo ben ik in Etty bay aangekomen, met een klein strandje, er staat hier maar een huis en da is van de campinguitbater de rest is camping, klein maar zeer gezellig. S'avonds kwam hier veel volk, om vanuit de baai naar het vuurwerk te kijken dat kilometers verderop was richting Cairns.Na het vuurwerk, werden er nog vele pintjes gedronken, liedjes gezongen, aree het was best gezellig. Deze morgen was ik weer vroeg uit de veren, en ben dan ook vroeg vertrokken richting Townsville.Nu ben ik in Tully,in een benzinestation, waar er internet is, en wat er voor de rest gaat gebeuren vandaag ,dat za de tijd uitmaken.

hey lieve mensen mag ik elle nog een fijn weekend wensen, hier is het alle dagen weekend

mario,

Reacties

Reacties

freddy

Kunde daar geen optreden verzorgen voor Z.v.A. met alles derop en deraan hihi..?

freddy

Hoe moet ik dat uitleggen,, Zat van A,, leg me da eerst eens uit. mor ik kan altijd proberen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!