mario's gedoe.reismee.nl

ik keek naar de haaien, en het was naar de haaien!!

Pfffffffff om te puffen,

Yep, maandag, had ik snel een camping gevonden, zo goed als in het centrum, das makkelijk he!! Na men was en men campertje eens op te ruimen ben ik het centrum in getrokken op zoek naar het bureau van HABA travel( was me aangeraden door met duitse vrienden) om me in te schrijven om te gaan snorkelen; en zoals ik steeds naar goede raad luister, heb ik me daar ingeschreven, 185 dollar. Die zelfde avond was er niet veel loos in het centrum, juist een kikkerrace baan, maar das niks voor mij, het krioelde daar van kinderen met hun ouders.Hier en daar heb ik op een terrasje een xxxx gold gedronken, en ben dan maar gaan slapen . Om 8 uur s'morgens zouden ze me komen halen om te gaan snorkelen, en dan moet je klaar staan he!! Eenmaal op de catamaran aangekomen kreeg je het materiaal en kon je een plaatsje uitzoeken.Da plaatsje was snel gevonden op het bovendek in de zon, na eens rondgekeken te hebben zag ik dat men met max 110 mensenvaren kon,ik dacht waar gaan ze die steken? Een kwartiertje later zijn we met 14 mensen vertrokken, dus was er plaats zat. we moesten een uurtje varen naar de opalreef, en ondertussen was er een briefing van wat wel en niet mocht, het was simpel, je moest gewoon luisteren en uitvoeren, ik voelde me terug soldaat. Dan was het zover, de pret kon beginnen, ik had me eerst laten insmeren door een engelse jonge dame en dan was het mijn toer om haar in te smeren, maar ik had zoveel werk niet als zij, spijtig.En eenmaal in het water met je gezicht onder water geloof je je ogen niet, wa is me dat allemaal. Je zag alle kleuren en vormen van vissen zoals je het ziet in de ene of andere documontaire, en dan het reef zelf me al zen vormen en kleuren, prachtig. Na een uurtje geplonst te hebben, heb ik even rust genomen, na een gesprekje met een van de bemanningsleden, en tevens goede raad, ben ik terug begonnen, en waarachtig het werd nog mooier. Op een gegeven moment was er een fluitsignaal, en was het tijd voor de lunch.Tijdens de lunch is er naar een andere plaats gevaren, en ondertussen waren de eeste zieke al gekend, en dat met zo een kalme zee, en dat is ook smakelijk tijdens je eten. Op deze nieuwe plaats was het dieper en had je de kans om grotere vissen te zien, en waarachtig, op een gegeven moment lag er een haai te slapen op het zand( haaien slapen overdag en jagen s'nachts), volgens de instructeur was het een haai van 2 meter, en zat deze diep genoeg, en moesten we geen schrik hebben. En aan alle mooie dingen komt een eind, zo ook aan deze ervaring, en omvier uur stonden we terug aan wal.Ondertussen had een van de bemanningsleden er me attent op gemaakt dat men rug verbrand was, ik had er geen last van , dus!!( de stoere uithangen he!!)Terug op de camping, en na een goede douche om al het zeewater af te spoelen merkte ik de eerste tekenen van men verbrande rug op. En toen ik in de spiegel keek, schrok ik , men rug was zo rood als een tomaat, amaai, en telkens ik keek werd het precies nog erger. Ik had geen aftersun bij, dus eerst naar het centrum, een apotheek binnen en heb me het beste merk aangekocht.Nu nog iemand vinden ommen rug in te smeren, maar dat was geen probleem,( vragen staat vrij)als je zo een mooie rug hebt als ik gaan ze er voor in de rij staan :-) Na een insmeerbeurt, ben ik nog eens door de straten gelopen, en plots hoor je dan muziek, de bassen , en die zeggen dan, kom, kom, kom, en zoals ik luisteren kan, ben ik er meteen naar toe gegaan. Op het terras speelde de band van zondag op het festivalletje, de vader van ZZtop, weet je nog?.Daar heb ik bijde sets gezien en om 10 uur was alles afgelopen, straf he!! Dan ben ik gaan slapen, aree, slapen!! Op men rug liggen was niet mogelijk, wa deet da pijn, zo erg heb ik het nog nooit gehad. De nacht die lang duurde, ging ook voorbij, en om 7 uur had ik reeds de koffie klaar, en daar monterde ik van op, ik ben precies een koffie verslaafde.Na een goede koude douche, heb ik men rug laten insmeren, door een oudere buurvrouw deze keer, maar het was nodig .Omstreeks 9 uur ben ik richting Cairns vertrokken, en onderweg had je weer van die prachtige stranden, en nergens mag je hier zwemmen. Ik ben nu een 15 tal kilometer van Cairns, en ben de eerste mc donnalts tegengekomen. En in de Mc Donnalts is er steeds een goede airco, en nu is het prachtig om in de koude te zitten :-)

Wat ik sebiet ga doen weet ik nog niet, da zullen we nog wel zien, maar vandaag ga ik niet te veel in de zon lopen.

Nog een maand en ik ben terug thuis, zo rap gaat dat. en vanaf nu rij ik naar de koude streek; ik ga nog een trui moeten kopen.

verbrande groetjes, nen dikke knuffel aan al die het verdienen, en tot ??

mario!!

Reacties

Reacties

Britt

Wat gaat het snel hé, het is precies of je bent nog maar pas vertrokken. Geniet nog van de maand die gaat komen en verzorg je rug x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!