mario's gedoe.reismee.nl

op een regenachtige dag, blij dat ik je het vertellen mag!!

Maandagmorgen weer vroeg wakker, maar had lekker geslapen en gedroomd, van grote en kleine konnijntjes . Het zag er buiten redelijk uit hier en daar waren er dreigende wolken, maar het ging.De mensen rondom mij op de camping, waren allen al bezig met inpakken om straks te vertrekken.En der zijn der bij zeg!!wat die allemaal meesleuren, maar het zal zo moeten he! Dus ik ook maar inpakken, Op twee minuutjes ben ik klaar, en vertrokken, eerst nog eens tanken, je weet hier maar nooit.Ik was van plan om een 500 km te doen vandaag, da ga vanzelfs. Na een paar stops in enkele kleine dorpjes( sommige dorpjes hebben geen 100 inwoners) verder na Huygenden, en eenmaal daar, rij ik nog een 70 km verder naar een rest area, om daar te overnachten. Ik stel Jake in(gpsje), en vertrek .In Huygenden aangekomen, moet ik volgens Jake de eerste rechts nemen, en dan doe je dat he! Na een 30 tal kilometer werd de baan smaller, nog maar 1 rijvak, dan een 10tal km verder is er plots een grindweg, men gps zegt dat ik juist zit, dus verder rijden maar. Een tiental km verder terug asfalt,dus alles ok!! Onderweg had ik al verschillende koeien op de baan gezien, der waren zelfs hele gezinnen bij denk ik, ze hadden zelfs de grootouders bij, en der waren er bij die precies de baan niet over geraakte, maar als ge dan eens uw klaxon gebruikt gaat het allemaal wel sneller Terug verder maar, na 20 km terug grindweg, en verder he. Na 70 km ben ik aant uitkijken naar de aangekondigde rest area, maar die kwam maar niet, ondertussen was het lichtjes aan het regenen, en!! het begon stilaan donker te worden.Wa nu gedaan?Maar verder rijden, die rest area zal wel komen.Ondertussen was het echt donker, en overal zag je koebeesten op en langs de baan lopen, wa is da hier allemaal? Over de eerste 80 km had ik meer dan 2 uur gedaan, en deze weg was normaal 260 km lang.Steeds uitkijkend om een slaapplaats, en stilletjes verder, werd de weg nog slechter, en ik begon te denken ik moet toch niet terug he?? Maar even verder zag ik lichten van een wagen op me afkomen, en het was ook een gewone wagen, da gaf me moed om verder te rijden. En echt, met momenten stond ik zo goed als stil om het juiste spoor uit te kiezen. En dan plots terug asfalt,nieuwe denk ik want hij zag nog goe zwart, Ik heb het gered denk ik. Maar na een 15 km overhet asfalt tegen 50 km per uur, er lopen overal koeien, dus oppassen. is er terug een grindweg, en nog steeds geen plaatsje gezien waar ik kon overnachten, in het donker rijden is heel vermoeiend. En dan plots is er een zijweg, en in de verte zie ik lichten, grote lichten dit is niet van een gewone auto, het was een grote vrachtwagen met een trailer om dieren te laden, ik dacht die gaat hier werk genoeg hebben-:) De roadtrain draaide af in de richting die ik ook uit moest volgens Jake, en ben deze beginnen te volgen. Dat achtervolgen ging goed zo moest ik minder schrik hebben van op een koe te botsen.Er was maar een ding dat nadelig was, het stof dat die wagen veroorzaakte, soms zag ik op 20 meter zijn achterlichten niet meer. De plots stopte de vrachtwagen, en reed zeer stilletjes verder, en ik merkte op dat hij door het water reed, wa nu gedaan??Ik dacht als het water te diep is , wat dan? In het verleden heb ik eens bij een chaufeur ingezeten die dat ook riskeerde, met de gevolgen vandien. Ik hield de slijklappen van de vrachtwagen in het oog, van de moment dat die in het water komen, is het water te diep voor mij.Ik had geluk, het water kwam niet tot de slijklappen, en ben, stilletjes verder gereden, ik had het er niet mee, maar!! het is gelukt, ik raakte er door, ik denk dat ik zo een 100 meter door het water moest. Dan terug achter die vrachtwagen, en het begon terug te regenen, en de combinatie van regen en stof, da wil je niet weten, met ruitenwissers werden plots slijkwissers. En plots kom je enkele huizen tegen, en dan denk je, ik heb het, ik ben er door. Maar niets was minderwaar, ik moest nog een 30km verder achter de roadtrain, en dan een uurtje verder, oef , een dorpje,yes!!! daar ben ik gestopt eends goed gedronken, en op zoek naar een slaapplaats, da zal hier wel lukken. Even verder was een tankstation, daar getankt, en de man van het tank station zij me dat ik achter het station men wagen mocht parkeren, en daar overnachten, er waren zelfs wc's en douches, dus dat dan maar gedaan. Eerst wat eten en dan het bedje in. Ik denk dat ik meteen inslaap gevallen ben, ik was echt zeer moe. S'morgens sta je dan op, je gaat pissen je bekijkt je wagen, man wat ziet die er uit. Dan ben ik bij het tankstation gaan vragen waar ik was, en wat bleek nu? Dat men gps, de oude verbindingsweg genomen had en die stond ingeschreven als een zeer slechte weg, en dat kan ik beamen.Na men auto eens te hebben afgespoten, zodat je terug zijn kleur zag, ben ik verder gereden, en heb terug men gps gevolgt, deze keer op mooie wegen, en eens ik uit de bossen was, voelde ik me in Oostenrijk, in de zomer dan wel. Het gras zag hier echt groen, mooie groene weide's, mooie koeien, het was precies Oostenrijk. Als ik naar aussi moest verhuizen zou het deze buurt zijn denk ik, hier voel ik me goed. En dan kom je plots in een klein dorpje, en daar is een MC Donalts, je snapt het nie,t in zo een klein dorpje, maar het is er.En je kent de reactie van men wagen he!! dan moet hij rusten, en kan ik aan het uurtje beginnen.

, ik ben niet gek, ik heb alleen een andere gedachtengang!!

groene groetjes uit Atherton, mario met stof op zen longen :-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!