mario's gedoe.reismee.nl

voor mij ene met krokodil, en eentje met slang, van al de rest ben ik bang

11- 05 Hoela hoela,boela boela, We zen der weeral, en snel terug he!!

Hier in Jaribu, het enige dorpje in Kakadu, is er een boekerij, en normaal is er gratis internet in zulke zaken, maar hier moet je betalen, en het is zo, de tourist moet zen geld laten rollen. Gisteren van Darwin naar Jaribu gereden. Onderweg heb ik nog een toer in de wetlands gedaan, de wetlands, de naam zegt het zelf, zijn drassige velden die tussen de moerassen liggen.Na het betalen van de toer moesten we met een busje een 20 tal kilometerverder over een droge zandweg vol gaten en bulten, en met momenten ga je dan flink te keer in da busje, je hebt je handen nodig om je vast te houden.We waren een 5 minuutjes aan het schudden, en toen begon het busje terug te schudden, en we hoorden de gids tevens de chauffeur flink vloeken, hij was vergeten te tanken, maakt da mee zeg.

Undecided
De chauffeur begon terug te rijden, rijden was het eigenlijk niet, het was schudden, en dan plots was er van schudden geen sprake meer, alle diesel was op.De gids ging flink te keer tegen zichzelf, hij zou zich zelf een blauw oog geslagen hebben. Maar we hebben hem kunen kalmeren, hij belde naar zen baas, en de baas zij, dan kom je het kleine busje maar halen. En De chauffeur, heeft ons eerst gezegt wat we mochten en wat zeker niet, daar het hier toch wel een gevaarlijke buurt is, er zitten krokodillen en slangen in de drassige velden. Terwijl de chaufeur op weg was voor een ander busje, hebben de mannen zich aan de ene kant en de vrouwen aan de andere kant van de bus gezet,en direct zat de sfeer er in bij de mannen, bij de vrouwen was het heel wat minder, er moesten er enkele naar de WC, en ze durven niet in de bosjes, waarop een man zij julie moeten geen schrik hebben, bij de vrouwen kunnen ze zoveel niet weghappen terwijl je op je hurken zit, En bij de mannen schaterde het , bij de vrouwen was er heel wat minder ambiance. Na een klein half uurtje was de gids terug , maar met een klein busje, er konden waren maar 9 plaatsen en we waren met 15. Dus moesten er twee ritten plaats vinden, ik heb de hevige maar laten voorgaan en de tweede rit gedaan. Een dik uur later waren we allen ter plaatse, en kon de 3 uur durende toer starten, er was plaats genoeg op de boot, zodat ik een bank voor mij alleen had .Het eerste uur hebben we vooral op zoek geweest naar verschillende watervogels, en planten, en natuurlijk ook gevonde het was soms een pracht om al die verschillende vogels zo kort bij elkaar te zien en te horen, kunnen die lawaai maken zeg! Even later was het tijd voor de lunch, een koude schotel met verschillende vlees soorten, wat brood en ijskoud water om te drinken, en het ging er bij iedereen goed in. Dan was het tijd om op zoek te gaan naar de krokodillen, en die hebben we ook gevonden, maar eenmaal ze iets verdachts merken op het water, zinken ze zoals een duikboot. De derde die we zagen, liet zich goed fotograferen en trok zich niet te veel aan van ons. In totaal hebben we er negen gezien, en volgens de gids, was dat een goed getal op een namiddag.Normaal zou je de nachttoer moeten doen, dan zie je er veel meer, maar dan zijn ze bijna niet te fotograferen in het donker.Omstreeks 5 uur stond ik terug bij men campertje en ben ik meteen verder gereden, richting Jaribu. Onderweg was er niet veel te zien en het begon stilletjes donker te worden.Het was reeds donker toen ik in Jaribu aankwam, meteen een camping gezocht, en het was een camping met een groot zwembad en daar heb ik meteen gebruik van gemaakt, mensen, wa was da goed!! Na een half uurtje was ik echt afgekoeld, en heb in den donkere men eten gemaakt. In deze drassige gebieden zitten er dan ook veel en grote muggen, je hebt met twee armen niet genoeg om ze weg te jagen. ik had een middel meegenomen vanuit Belgie tegen de muggen , maar da spul was niet straf genoeg.En een van de buurmannen kwam met een spuitbusje te voorschijn, en dat spul hielp meteen, ik heb direct de naam van da busje opgeschreven, en morgen moet ik ook zo een busje hebben. Omstreeks middernacht gaan slapen, en da lukte goed tot ongeveer een uur of vier, toen begon ik last te krijgen van de muggen, het spulvan het busje was uitgewerkt.Deze morgen vroeg opgestaan, de gebruikelijke dingen, en dan eens rond rijden he. het centrum van het dorpje was nogt niet echt wakker, en alles was hier nog gesloten. Onderweg had ik reklame gezien van een vlucht over het Kakadu park, en die heb ik geboekt, om half drie ga ik de lucht in voor een uurtje. dus als je buiten een vliegtuigje ziet omstreeks drie uur, wuif je maar eens he!!
Laughing
Sebiet nen boterham eten en dan naar het kleine vliegveldje, k' ben eens benieuwd. Hoe dat afgelopen is hoor je de volgende keer wel, doei

Bluesman in de lucht, mario

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!