mario's gedoe.reismee.nl

nu Eddy Wally nog en het plaatje was compleet, ,, alsmarktkramer ben ik geboren-------

maandagmorgen, 07:50 uur en ik zit hier weeral.

Wa heb ik de weeral allemaal uitgespookt, zaterdag na het internetuurtje, ben ik beginnen rondrijden hier in Darwin, en gevonden wat ik zocht, een prachtig strand, aan Fannyplace.En als je hier van strand spreekt, dan is het niet zoals bij ons, een drukte van jewelste, oppassen of je trapt op iemand, nee hier is da wa anders, hier zit je bijna alleen op het strand. Na een wandelingetje zag ik in de verte een haventje, ik heb de auto maar genomen want het was verder weg dan ik dacht.En waarachtig, een haventje da wel , maar niet voor gewone mensen denk ik, wat je hier allemaal zag, mooie huizen en auto's, en over de boten nog maar te zwijgen, en de restaurants, die waren prijzig zeg.Toen ik daar een ronde gedaan heb , was het al bijna zonsondergang, dus hierblijven en foto's nemen he!! ik denk dat ik de foto van de avond gemaakt had, juist als de zon in zee zakte was er een zeilboot in de verte, ik kon de zon zien zakken net tussen de twee masten van de zeilboot, prachtig. Tijdens het bewonderen van men foto's komt er een mooie vrouw naast me zitten, en ze bekeek stiekem men foto's, en dadelijk was er een gesprek, en liet haar trots wat andere foto's zien. en even later vroeg ze me of ik met haar toestel enkele foto's kon maken van haar, en wat denk je dan hier zal ik eens iets van makenI Ik had de mooie vrouw die uit Nice kwam(ook een mooie buurt) enkele mooie standjes laten doen :-), maar het lukte niet naar men zin, met mijn camera was het makkelijker, maar al bij al was de vrouw wel tevreden, en we hebben nog wat gebabbeld over koetjes en kalfjes, tot er plots een stem riep dat het tijd was. Ik keek om en zag een oudere man met wandelstok, hoed, korte broek ,sandalen en dan nog witte kousen, het vrouwtje ging meteen, en ik heb ze niet meer gezien. En ik dacht als zo een oude man nog zo een mooi vrouwtje kan krijgen, dan moet mij dat toch ook lukken, maar mijn portemonee zal niet dik genoeg zijn. Dus het was donker, en moest nog een slaapplaats zoeken, en gevonden, ergens in de bossen.Buiten het gekir van de krekels was het er erg rustig, ook de muggen hadden deze plaats nog niet gevonden , zalig. Dan heb ik nog eens nagedacht over de dag die net afgelopen was, en ben met een brede smile in slaap gevallen. S'morgens na men gebruikelijke broodjes en oploskoffie, nog eens in men papieren gekeken en wat vond ik , weer was er niet ver hier vandaan een zondagsmarktje. Dus ik er na toe, en het was maar een klein marktje, met vooral oosterse dingen en prulletjes, en dan verschillende eetstandjes, je had hier keukens van alle oosterse landen, keuze genoeg, ik heb ergens een koude pikante groenteschotel met kip gegeten, en?? Man man, jaja da smaakte naar meer, hier speelde ook een band, niet echt mijn muziek maar ik amuseerde me. Plots klopte er iemand op men schouder,het was die oude muziekant van gisteren op zen krukken, en vroeg me, kom je hier ook ambiance maken? En met een brede lach antwoorde ik , wie gaat dat hier anders doen!! We hebben een gesprek gehad ,en zo vernam ik dat de man uit Africa kwam en hier per toeval al jaren is blijven plakken, en nu in leven kon blijven met de muziek die hij maakte. Maar tevens vreesde hij dat het bijna gedaan zou zijn, en hij liet me zen been en voet zien waar hij mee mankte, en dat zag er vies en verschrikkelijk uit, hij zei me dat het een soort kanker was,en vreesde voor een amputatie. Ondertussen was het snel 14 uur , en dan is de markt gedaan, en plots is al da volk weg, ze zakken precies in de grond zo snel ging dat .Na afscheid van de man, besliste ik om maar eens op het strand te gaan liggen , da had ik nog nie gedaan hier.Dus ik naar het strandje van gisteren, en toen ik daar aankwam schrok ik wa is me da hier allemaal? Een massa volk hier, en toen zag ik het.Hier ging er meteen ook een markt starten, van 16 tot 21 uur. Dus da is meegenomen dan he!! en ik heb men ogen daar de kost gegeven, der liep weer schoon volk, en met de hitte op dit uur zagen ze er nog beter uit :-) Ook hier was muziek, tientallen eetkraampjes , kunst en allerlei prularia, maar alcohol verkochten ze hier nergens, da mag blijkbaar niet, sjans dat ik nog een tiental gekoelde blikjes bij had.Tevens kwamen er ook een grote hoop motorijders aan, het was een groep van een 250 motoren. deze motorrijders waren bezig aan een tocht door Australie, en zouden in totaal een 15 000 km doen, kris kras door het land. Het waren vooral oudere motorijders, en ze deden het allemaal op hun gemakje.Dus had ik weer een prachtige avond, en plots is deze markt ook weer ten einde, en zie je het volk verdwijnen, en dan is het voo rmij ook tijd om slaaplaats te zoeken, het plaatsje van gisteren maar. Deze morgen om zeven uur opgestaan, me gewassen, men laatste broodje opgegeten, en naar hier gekomen. Sebiet moet ik gaan winkelen, en dan weet ik het nog niet, maar ik vind wel iets, als het maar geen marktje is.En morgen ga ik naar Kakadu park, dat is een natuurpark van 20.000 vierkante kilometers, bijna zo groot als belgie.Het ergste zouden daar de vele en grote muggen zijn, maar we zien wel!!

lezertjes, sebiet begint de week voor u ook , en zet deze in met een brede lach, dan is de week toch al goed gestart :-)

yep yep, ik ben weer afgekoeld, tot morgen, mario

Ps, voor men broer en zonen, hebben julie men mail aangekregen die ik vrijdag verstuurd heb?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!