mario's gedoe.reismee.nl

waar rook is, is vuur, beweerde de man, en trachte zen sigaret aan te steken met een warme paardenvijg

6-04, oef!! ik ben gestrand net voor Darwin, het is kwart na acht, en ben tot net aant zoeken geweest naar een camping, en dan heb je er een gevonden, is de receptie toch wel niet gesloten zeker.Nu heb ik me aan de achterkant van de camping onder een verlichtingspaal gezet, en hier blijf ik staan, as de muggen me niet opvreten. Deze morgen ben ik na ene met kaas en ene mee hesp, vertrokken richting Lichfield National Park een natuurpark zo groot als de provintie Antwerpen. Onderweg heb ik de Stuart Highway verlaten om via een touristenweg hopelijk wat meer te zien te krijgen. Het was een weg krinkel de winkel door berg en dal door de natuur, het was plezant mor gevaarlijk rijden, soms wist je de laatste 15 meter pas hoe je verder moest. Na een anderhalf uurtje had ik er overgedaan en ik had mor 1 levend beest gezien,plots liep er een emoe recht naar mij, ik dacht, straks eten we kieken, mor da beest had andere gedachten, het trok een vitesse bij , en ik heb het niet meer gezien, en als het niet gestopt is loopt het nu nog. Dan verder naar het natuurpark, eerst info gaan vragen, wat er te doen en te zien is en dan op weg, eerst een 40 km, en dan begon het. Er waren 3 watervallen die de moeite zouden zijn en in twee ervan was de mogelijkheid om te zwemmen. Aan elke waterval was er tevens een wandeling voorzien die als redelijk zwaar beschreven stond. Aan de eerste waterval ben gaan kijken, en jaja, dit was nu eens een echte. Ik was niet van plan om die wandeling te doen, mor ik dacht ik ga een stukje doen, wa foto's nemen en weer terug, ik was niet voorzien , ik had men sandalen aan, al die andere mensen van die bergschoenen, ge kent da he!! Dus na een stukje lopen, en het viel mee, dacht ik , ik doe den toer helemaal, we zullen wel zien. onderweg mooie beelden geschoten, en toen zag ik daar hogerop een mooi platform op de rotsen, en natuurlijk ik erna toe he!! Het was zeker een 10 minuten lopen in klimmen, daarboven aan gekomen, was ik zo fier as ne gieter, hier kon ik foto's maken, amaai!! Dan op een gegeven moment moet je terug, mor plots wist ik het niet meer, hoe was ik nu weer gelopen? Dan maar op goed geluk he!! Op een gegeven moment hoorde ik in de verte roepen, maar ik zag niets. Dan men ogen gesloten goed horen en dan in die richting wijzen (waar heb ik da nu weer geleerd), en dan ben ik in die richting gelopen, en na een 5 minuutjes zag ik het, een beetje verder was een hoog platform gemaakt op die berg, waardoor je de waterval nog beter zag dan op mijn platform. Op de terugweg ben ik beginnen na te denken, aleen , de weg niet kennen, geen gsm bij, er moest maar eens iets gebeuren, na hoeveel jaar zouden ze men skelet vinden, en het enige dat dan nog goed zou zijn is men horloge :-) Dus dit zou ik niet meer doen. De tweede waterval die nog mooier was en ook de wandeling was langer heb ik braafjes gedaan zoals het hoorde, knap he!!Maar nog steeds op men sandalen. De derde waterval was een kwartiertje verder met de auto, en onderweg had ik alsmaar hezt gedacht dat er een brandgeur was. Aan de waterval aangekomen was die brandgeur nog sterker toegenomen, maar toch ben ik aan de wandeling begonnen van een kleine twee uurtjes, en onderweg jaja kwam ik voorbij een plaats waar er nog maar pas een brand gewoed had, de asse op de grond was nog warm, wa nu gedaan?? Ik heb een beetje feller gestapt en op een gegeven moment hoorde ik op een paar honderd meter het vuur knetsen, ik heb het proberen te filmen , maar het lukte niet, een beetje verder een omgevallen boom die nog brandde, heb ik foto's van.Toen ik terug aan de auto kwam was de brandgeur nog beter merkbaar, de mensen in de buurt die nog aant zwemmen waren maakte er presies niets uit. Ik moest er niets van weten, en ben stilletjes vertrokken, onderweg heb ik zeker vijf brandhaarden gezien. Ik was blij dat ik uit het park was, normaal bleef ik daar overnachten, en dan zou ik s'morgens een boot tocht gaan doen. Onderweg ben ik nog gestopt om men vorige relaasje door te sturen. En zo zit ik nu een km of 15 voor Darwin.

Maar de nacht omstreeks half 1, controle, ik moest daar weg, er waren ondertussen nog enkele wagens bijgekomen, en heb met sommige een gesprekje gehad, en niemand wist echt waar we naar toe moesten, en dan ben ik maar op goed geluk verder gereden, van de stad weg.Na een 5 tal km, lag er een groot braakliggend terrein.met hier en daar een grote struik. Dat is het, en heb me een 100 meter op het terrein achter een struik geparkeerd, Eerst de buurt eens verkend, en een 10 meter verder was een grote oude asfalt parking, die plaats was beter, en daardoor het een grote vlakte was kon ik me mooi parkeren zodat de wind binnen waaide, men prive airco, en het was nodig ook. Deze morgen weer vroeg op, en de gebruikelijke dingen van anders gedaan. Dan stelde ik me de vraag, wa gaan we vandaag uitspoken? Men boeken eens nagekeken, en het gaat een dagje in de stad worden, en dan zoeken we ergens een camping aan het ene of andere strand, en blijven hier enkele dagen. Dan vertrokken naar het hartje van Darwin, en plots zie je de BIG M, en dan stopt de auto al automatisch, goe opgeleerd he!! Hier een grote koude gesuikerde koffie genomen, en ben aan men werk begonnen. Maar het is hier echt koud binnen,de airco staat hier wel zeer koud, brr.

Van men gemaakte plannen klopt de laatste dagen niet veel meer; maar we zien wel waar we de volgende dagen terecht komen, het is hier nu half tien, ik ga de stad verkennen. salukes!!

groetjes, en voor men schatjes nen dikke knuffel en tot ???

aussi mario!! ;-)

Reacties

Reacties

walter

hey Mario .... we zijn echt blij dat alles zo goed gaat, alleen hebben ze hun vragen bij de behandeling van da muizeke ...... anders zedde altijd poeslief tegen muizekes en na smijt je het zo maar buiten .... da zijn we nie gewoon hee .....
We zijn ook van het gedacht dat je je avonturen maar in boekvorm moet uitgeven .... aparte schrijfstijl ... en best te genieten ...... we blijven volgen ..... en volgen ... zo blijven voortdoen hee maat .... en voorzichtig met het volgende muisje !!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!