mario's gedoe.reismee.nl

knal boem pataat, daar lag het!!

4-05,, Hier ben ik weer.Zoals jullie weten ben ik eergisteren richting Tennant Creek gereden, een 530 km, en daar ben ik aan begonnen, op een rustig tempo, 100 per uur en da ging vlot. Maar het moest er eens van komen, er lagen vele verse kadavers naast de baan, en dan steekt er plots een grote leguaan de baan over, ik denk dat het wel een meter lang was, van kop tot staart, maar van stoppen was er geen sprake meer, en uitwijken mag je zeker niet doen hadden ze me vertelt, dus knal er op, pattat boem, en door men achteruitkijkspiegel zag ik het arme wezen op de baan liggen? Da beestje was geen 30 cm hoog en dat gaf al een ferme knal, wa moet dan een kangoeroe dan veroorzaken??Na de eerste koffie na 180 kmn, nog eens getankt, nu komt er tot Tennant Creek geen mogelijkheid meer. Een twee uurtjes verder was er devils marbles( duivelse knikkers ) , en dat zijn zeer grote ronde stenen die op elkaar zijn gelegd door de duivel destijds, er zijn stenen bij van een diameter van 10 en meer meters, en het is wel spectaculeir om die stenen zo te zien liggen. Dan is het nog een 120 km tot tennant creek, en da ging ook vanzelf. Onderweg kon je goed zien dat we naar een vochtiger klimaat reden, alles was veel groener en de struiken naast de baan werden als maar hoger, tegen sommige kon je al boom zeggen. Ik in Tennant Creek meteen naar het infocentrum, waar een man me alle info gaf, de mijn die ik wou bezoeken, was gesloten, het was een feestdag in aussi, en omdat er in die mijn nog echt gewerkt word, was ze gesloten, en voor de rest was er ook niet veel te zien in het dorpje van 1000 mensen.Ik dacht dan doe ik er nog honderd km bij, en ben der aan begonnen, na een 60 km staat er een pijl met water en zwemmers er op, ik zeg ja, da is het, en ik erna toe, daar aangekomen was het een klein stuwmeertje, met daar een mooie graszode rond, hier en daar zaten mensen bij elkaar, ik ben iets verder gestop, en ben maar in men onderbroek in het water gegaan, wat vrij fris was in het begin. Na een kwartiertje geplonst te hebben, was ik zo fris als iets, en heb er nog een 200 km bijgedaan, in het totaal had ik die dag een 760 km gereden, een record.Op een rest area aangekomen waar al veel volk was heb ik een plaatsje gevonden, en naast mij stond er een auto met drie jonge gasten tussen 20 en 25 jaar denk ik. Toen ik hun vroeg waar ze vandaan kwamen, antwoorden ze van Germanie en ze legde er de nadruk op dat ze absoluut geen duits wilde praten, ze waren in een engelstalig land, en dan moet er engels gepraat worden.Na een gesprekje had ik vernomen dat ze van Darwin kwamen, en wat er zoal te zien was, dus dat wist ik weeral. Dan was het kooktijd,ik had nog een zakje zwanworsten onderweg gekocht, dus maar hotdogs maken, das gemakkelijk.Na vier van die beestje was men buikje vol.Toen ik de overschot van het pakje worsten in de frigo wou leggen zag ik dat de versheids datum al twee maanden was overschreden, dan heb ik die twee worstjes maar in de struiken gekiepert, Dan hebben de beestjes er nog iets aan, dacht ik.Na enkele biertjes en een streepje muziek hoorde ik opeens,SCHEISE roepen, een van die duitsers had zen eten op de grond laten vallen, en de eerste reactie was dat ene woord, dus hij had duits gepraat, en moet een dag lang alle klusjes doen, een mooie mannier om een taal te leren vind ik. Na een warme nacht, in men auto was het nog steeds 34 graden, werd ik om half zes wakker, een wasbeurt, en dan ben ik maar achter een road train gaan rijden want het was nog flink donker.En het was nodig want overal zaten er kangoeroes naast de baan, klaar om over te steken, en daar moet ik niet van weten.De eerste twee uurtjes waarvan 1 achter die grote camion, heb ik zeker 20 kadavers geteld, waarvan het allemaal verse waren dacht ik.Na de eerste stop en koffie pauze, was het zeer mooi weer, geen wolkje te speuren, en het was al vrij warm, je merkt het dat je naar de warmere steken aan het rijden was.Onderweg heb ik men eerste waterbuffel naast de baan gezien en de eerste twee levende dingo's( wilde honden), nu nog een wilde kameel, da mis ik nog. In het noord-westen van het land zouden er meer dan 200 duizend wilde kamelen zijn, krijg zo maar ene op je dak! !In Katherine aangekomen juist voor de middag, waar het zeer warm was, eerst naar een toilet gezocht, ik moest al lang, en in de bosjes, met al die wilde dieren, ik moest er niet van weten. Dan op zoek naar een batterijlader, de mijne heeft de geest gegeven, en ik moet dringend de batterijen van het fototoestel opladen. Die gevonden, en dan naar het infobureau, waar ik voor morgenvroeg boekte,het water op, ikga voor 4 uurtjes, en hopelijk krijgen wevele dieren te zien . Dan op zoek naar een betaalbare camping, 31 dollar voor een nachtje is wel vrij duur, maar der was niks anders, en heb ik er maar eentje uitgekozen tegen een rivier. Het wou lukken, deze camping ligt tegen de warme waterbronnen, en je kan er met je campingticket gratis naar toe. Daar aangekomen, het water was vrij warm 38° selsius. das goe voor oudere mensen maar niks voor mij, maar het was mooi om da water uit de grond te zien komen.Sebiet eten maken, nog een pintje of?? en dan zal de dag lang genoeg geweest zijn. Op twee dagen meer dan1200 km, da kan tellen he!!, hier ga ik twee dagen blijven, en dan naar Darwin en zit de stuart higway er op. Zo snel kan het gaan!!

zeer warme en zonnige groetjes mario

zeg en laat ook eens iets van jullie horen he!!

Reacties

Reacties

martine

hoi Mario,
leuk om te lezen wat jij daar allemaal uitspookt,
jij daar puffen en wij bevriezen ondertussen. Voor de rest gaat alles zoals anders, in de week werken en tijdens het weekend een leuk optredentje doen en pintjes pakken!Maar we verlangen naar terrasjesweer!!!Niet teveel op de kangeroetjes botsen hé.groetjes,Martine en Wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!