mario's gedoe.reismee.nl

der is te veel te zien, je kan hier zoveel doen, dus( terug komen maar he!!)

30-04 Zoals jullie weten, ben ik gisterenmorgen al om 6uur vertrokken om men relaasjes door te sturen van de vorige 5 dagen.Maar ik had er niet bij stilgestaan, dat er reeds een maand voorbij is, mensen wat gaat het snel. Nu begin ik alles een beetje te begrijpen en te kennen, waar dit , waar dat, en hoe je met je kaartenboek moet omgaan, dus dat is goed om weten voor de volgende keer :-) Wat heb ik gisteren nog zo al gedaan, na men 3 uurtjes internet, een stevig ontbijt, dan een flinke douche, men boek nog eens open gedaan, en dan zijn we er aan begonnen.Eerst nog is naar de stad, we hadden gehoord dat er dit weekend een rodeo zou zijn in de buurt, en dat wou ik zeker niet missen, maar het was zo niet, er waren zaterdag wel paardenrace's, maar da spreekt me niet aan.Het Alice Sprins desert park, daar ben ik naar toe geweest en daar heb ik weer veel opgestoken over allerhande zaken, de natuur, de dieren en hun habitats, de oorspronkelijke bewoners hoe ze handelen en denken, aree, het was nen hoop.Voor deze tocht heb ik 4 uurtjes nodig gehad, en toen was het nog maar 3 uur en ben ik naar Simons gap gereden en daar een wandeling gedaan van een dik uur, een gap zoals ze dat hier zeggen is een natuurlijke kloof tussen twee bergen, gemaakt door de waterdoorstroming van duizende jaren terug.het was een mooie kloof, niet te groot en er stroomde nog water door, niet veel maar er was water, en dan zie je ook verschillende diertjes, mor ik ken ze niet bij naam, en ze lieten zich goed fotograferen.na dit alles ben ik terug naar de stad gereden om een vooraad drank( lees bier) op te slaan, maar da is hier nie zo simpel, je moet bij elke aankoop van alcohol, je laten rigistreren, dus moet je je reispas bij hebben, ni gemakkelijk za!! na men vooraad bier 30 blikken van 375 ml , terug naar de cmping om aan men verdiende maal te beginnen. Ondertussen had ik al bezoek gehad, om te vragen dat ik nog mee naar een kunst gallerie ging, maar ge hebt niks anders te doen dus, vooruit met de geit( lees anne). Al de kunst is van verschillende artiesten die van de laatste 40 jaar het kunstfestival van Alice Springs gewonnen hadden, en der zat wa tussen zalle, der waren tekeningen bij waarvan ik dacht, dien kleine zal ook nie veel punten gekregen hebben op school :-). Dan had men maatje nog een goed idee, en zijn we naar een kleine berg dicht bij de stad gereden, daar was een bank, en zo hadden we Alice Springs bij nacht, en da was best te doen, en was het snel bedtijd, ieder in zen eigen bedje. Voor vandaag had ik graag naar de kapper gegaan deze voormiddag, mor het is 1 mei, kennen ze dat hier??De kapper da is niet gelukt, maar ik ben het eerste telegraafstation gaan bezoeken hier in de buurt, en het is hier dat Alice Springs ontstaan is, het was vrij interesant.Ik had me in het geniep bij een groep aangesloten, en die hadden een zeer goede gids, je plan trekken he! In de namiddag het, museum of central australie, gaan bezoeken, en daar was ook vanalles te zien, van de kleinste spullen tot zelfs oude vliegtuigen van de vliegende dokters.S'avonds ben ik met men maatje naar een gigirido optreden geweest, en wat die man allemaalmet die holle houten buizen kon , bewonderingswaardig, later heb ik het ook een geprobeerd, maar ik kwam nog niet tot een halve noot. Dan nog een biertje gaan drinken, en natuurlijk nog eens gedanst( mariostyle) en we hadden beziens hier, ze zijn da hierblijkbaar niet gewoon, ik moet hier meer komen. En dan tevoet terug naar de camping, en das was het moment daar, het afscheid, het deed ons wel iets, we hadden de laatste 4 dagen veel samen opgetrokken, het klikte gewoon.Ik moest er s'morgens er al om half vijf uit, om halfzes zouden ze me komen halen, om een toer te doen in Palm Valley, dat een 130 km verder was, dit alles met een omgebouwde vrachtwagen 4 wielaandrijving; en dat had je daar echt nodig, door het water , de modder, het mulle zand en de rotsen, het ging er soms ruw aan toe, maar het loonde de moeite. in deze valei staan enkele palmbomen die men nergens anders kan vinden in de wereld.daar enkele mooie wandelingen gedaan, vele foto's zijn er genomen.En op een gegeven moment moet je terug he!!, het was echt de moeite, al koste het wel 160 dollar om mee te kunnen.Nu weet ik tevens ook wat je allemaal meer kan zien als je een 4x4' wagen tot je hebt.Da weet ik voor volgende keer ::-) . Toen ik terug was, nog snel wat te eten gemaakt, en het was tijd om te slapen ik was wel echt moe. Deze morgen om 5 uur opgestaan, snel gaan douchen in de camping, ik had buiten de camping geslapen, in't geniep op een grote parking van een museum.En dan snel naar de grote M, om dit alles deels te schrijven en door te sturen. Vandaag heb ik een rit van 550 km voor de boeg en als het lukt ga ik nog een oude goudmijn bezoeken.

Het kan misschien weer enkele dagen duren, eer ik iets van me kan laten horen, maar het komt wees gerust;

groetjes voor iedereen die da wil, en tot weldra ,yep yep, mario

Reacties

Reacties

walter

Hela maat als je dan toch naar die goudmijn gaat vergeet je schup dan niet .... tis niet den eerste die zo een rijk geworden is ...... zeg is.. ge klapt al van terug te gaan .... maar ik begrijp je wel ... wat jij nu allemaal meemaakt zet er velen aan het denken .... allee der zijn er ook die openlijk hun bewondering uitspreken voor wat je doet .... we blijven op je hielen zitten ... doe da goe ginder hee maat ..... Walter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!