mario's gedoe.reismee.nl

Anne, als ik jou zie ben ik niet meer bij te houden? of hoe ging da weer???

Tongue out
27-04 Na een goede nacht, waarin het soms regende, ben ik na een snelle wasbeurt verder gereden, ik was nog geen km ver of er stond een bord met, REST AREA 5km.En ik maar in de bosjes slapen.Ik moest nog een 130 km tot Urulu, en dat ging vlot, onderweg nog eens getankt 1,95 dollar, da was het record tot nu toe, en daar hadden ze internet, mor nogal duur,5 dollar voor 10 minuutjes. Ik was benieuwd naar men mailtjes, en heb het maar geriskeerd. En traag dat die bullen waren, 2 minuutjes om hotmail te openen, dan een snelle reactie op de reactie van Walter, dan nog snel het voornaaamste nieuws, en het was tijd, en ook weer tijd om te gaan stemmen leesde ik. Dan verder naar het nationale park, Ayers rock, dit is een zeer grote rode rots, die de mannelijke inboorlingen als een god beschouwen, ik dacht , die rots zou ik niet in men tuin willen(,echt niet zo mooi van ver), of misschien wel
Tongue out
dan heb je toch een grote tuin.Ik ben langs die rots gereden en gelopen en heb men gebruikelijke foto'tjes gemaakt, om de hele wandeling te doen had ik geen tijd, 3 a 4 uurtjes, nee liever niet.Dan de rit terug de eerste 200 km gingen over de zelfste baan. Ik ging verder rijden tot kort voor Kings Canyon, nog eens tanken en een slaaplaats zoeken. Maar het ging vlot, zodat ik nog goed op tijd was in Kings Canyon, daar ter plaatse om wat info geweest en dan was ik nog op tijd om de zon te zien ondergaan aan de canyon, schitterend je wist niet waar eerst kijken. En der was veel volk op af gekomen het zag er zwart van het volk . Toen de zon was verdwenen achter de bergen begon het snel donker te worden, en ik moest nog aan men eten beginnen,( vegetarische spaghetti), eens dat die klaar wasen alles naar binnen gewerkt, het was een flinke portie, maar ik hab alles opgegeten, niks over gelaten voor Bully(de muis). Dan nog een korte wandeling gemaakt en ben in men bedje gekropen.Dit alles op een plaats waar je niet mocht overnachten, maar ik heb het risiko genomen, nadat ik naar een dvd gekeken had( een echte vrouwenfilm)ben ik gaan slapen. Toen schoot Bully in actie, had die het druk zeg, ik dacht sebiet breekt die hier het kot af .Dan heb ik maar een muizenval gemaakt met twee plastiek zakken en wat gemalen kaas, een systeem dat ik niet kan beschrijven, maar een half uurtje later was het zover, gerommel in de plastiek zak, ik heb deze snel naar buiten gegooit, en heb Bully nooit meer gezien.Jaja, gratis meerijden ,van men brood eten misschien dronk ze wel van men bier, dat kon allemaal, maar lawaai maken , da nie he!!Eruit dan vollia, opgeruimt staat netjes. Oja bijna vergeten het was hier volle maan en dat maakte het nog allemaal mooier, en romantisch, en ik had men medebewoner buiten gesmeten. S'morgens weer vroeg uit de veren om hier de zon te zien opkomen, maar dat was geen succes, da was het niet.Ik ben dan verder gereden naar Alice Springs, en verkoos een binnenweg te nemen over grint wegen, over asfalt was het 500 km, over grint 320 km, dus wat doe je dan? Maar over de grint he!, dat kan nog mooie plaatjes opleveren, na een km of 25 gaf men gps aan dat er dadelijk een dirth way zou aankomen een 65 km, en ik maar verder tot die weg begon, het was een zandweg, en wat moet dat moet he! Ik verder, naeen 10 km werd de weg zo stecht dat ik nog amper een 10 km H kon rijden, en heb dan maar beslist om rechts om te keren, anderhalf uur verloren. Met nog een lange weg voor de boeg, dacht ik om een 150 km voor Alice Springs te stoppen. Toen ik op die plaats aankwam, en vroeg wat een plaatsje koste, 30 dollar, om in de zon te staan er was nergens beschutting, er was geen internet, dus ben ik maar verder gereden tot Alice Springs, ik was bekaf. Op het toeristenbureau info gaan vragen, en toen ik daar buiten kwam, wie loop ik daar tegen het lijf, dat duitse vrouwtje, dat ik voordien al was tegen gekomen.Na een kort gesprek, hebben we beslist om naar de zelfde camping te rijden, en dat hebben we ook gedaan.Haar reisgezel had tandpijn en was op zoek naar een tandarts, s'anderendaags mocht hij langs komen.Daar hij toch geen zin had om een biertje te gaan drinken in de stad, ben ik met Anne, zo noemde ze, samen op pad geweest. Het was een echte tetterkous, je kon er met moeite iets tussen krijgen J. Maar het was een mooie avond,iets gedronken iets gegeten, en vooral veel gelachen. Dus met een brede lach, heb ik s'avonds nog men verhaal geschreven, en morgen zoeken we iets waar er wifi internet is en dan kan ik men relaasjes van de vorige dagen versturen.Da werd tijd zullen er vele zeggen, maar hier in de outbacks is het niet makkelijk om internet te vinden, en waar er dan is hebben ze alleen een vaste pc staan, het is er zeer duur en ik kan men relaasjes die op men pc staan niet doorsturen. Maar morgenmiddag gaar het zeker lukken,Maar!!! het lukte niet, der was een hele dag een netwerkfout in Alice Springs.Ik ben dan maar de hele dag met Anne op schok gegaan, wat musea en plaatselijke kunst gaan bekijken, en op zoek naar mooie vogels, die zitten hier in alle kleuren, en dat kan mooie plaatjes opleveren.Omstreeks 5 uur terug naar de camping, waar de reisgezel van Anne niet zo goed nieuws had, hij moest binnen 4 dagen geopereert worden, aan de ontsteking aan zijn tanden. Je zal je zo maar iets overkomen.Na een korte nacht , stond ik al om 06:00 uur aan de deur van mc donalts te wachten om eindelijk men berichtjes te kunnen door sturen. Het is hier nu half acht, dus ik heb er werk van gemaakt he!!

Ik ben van plan om hier nog 2 dagen te blijven, vandaag is er ergens een rodeo, en da wil ik wel eens gezien hebben.Morgen ben ik van plan om met een organisatie een trip te maken, naar de mooiste plaatsen rondom. Het is wel duur, 180 dollar, maar dit moet je naar het schijnt gezien hebben als je dan toch in Alice Springs bent, en voor deze trip heb je een 4 wielaandrijving nodig, en die heb ik niet, maar da weet ik voor volgende keer!!

De man in alice springs, met een brede smile, Mario

Reacties

Reacties

Britt

Amai, da was nog eens leesvoer zeg. We kunnen er weer tegen voor een paar dagen.
Doe da nog goe daar hé, groetjes x

marc

Hey maat , eindelijk ben ik erachter hoe die blog werkt.
Vanaf nu volg ik je op de voet.
groetjes Marc en kids

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!