mario's gedoe.reismee.nl

op zoek naar kamelen

25- 04, S'morgens weer vroeg opgestaan, en da de douche meteen vertrokken naar Coober Pedy, de grootste opaalmijn van de wereld. Net toen ik wou vertrekken kwam men buurman naar buiten gesnelt, en we hebben nog een kort praatje gedaan, hij vroeg me wat ik van plan was. Ik hem mijn plannen bekent gemaakt, en hij gaf me meteen enkele goede tips, waar ik moest stoppen om te tanken en de beste camping in Coober Pedy, dus da wist ik weeral,en zulke tips zijn meer dan welkom. Het was een trip van 400 km. Vertrokken en naar die man zen goede raad geluisterd, want de prijzen van benzine zijn hier vrij, en der van veel verschil op zitten, soms wel 30 dollar cent, en da is 20 eurocent.Na de stops en koffiepauze, die hou ik steeds een uurtje na vertrek, dan zet ik Koffie en kijk de kaarten nog eens na, zo dat ik voor geen verrassingen kom te staan. Ik was een half uurtje aan't bollen staan er plots 3 paarden naast de baan, niet te geloven, er staat geen paard in de gang! maar naast de baan, ik dacht hier moet ik oppassen, en dacht aan de woorden van men buurman gisteren, pas op waar het gras groener is!! en da klopt helemaal, nu weet ik het. Nog een klein 100 km voor Coober Pedy, staat er een bord lang de baan dat er op het volgende stuk vliegetuigen kunnen landen en opstijgen. Ik dacht da geloven ze in Belgie niet, maar het is zo, de baan werd er breder, geen struiken naast de baan, en die strook was een 2 tal km lang. Stel je maar voor, ben je op die baan aant rijden en plots zie je een vliegtuig op je afkomen, wie heeft er voorang? Maar deze baan word enkelgebruikt voor noodtoestanden, de vliegende dokters en zo.In Coober Pedy aangekomen geloof je je ogen niet, het krioelt er van de grote molshopen, allemaal proefboringen naar opaal, en iedere proef kost minimum 500 dollar. ze kunnen aan de boringen zien of er opaal in de rotsgrond zit( ze zien het aan de kleur van wat er bovenkomt. )Dan naar het infocentrum gereden, en wat uitleg gevraagd,na het nodige geweten te hebben, ben ik naar de camping gereden. Het was een mooi verzorde camping, die stond aan gegeven door een paar grote ijzeren kamelen.Op de camping moest je voor vele dingen extra betalen, as je wou douchen met warmwater 20 cent in de machine en dan had Je 3 minuten warmwater.Het water was er vrij duur, en ze moesten het 65 kilometer verder uit een bron zuigen die per toeval gevonden is via de proefboringen naar opaal,het dorp had de waterwinning zelf in behee.rIk ben om half twee s'middags , aan een rondrit met een minibusje begonnen, naar alle bezienswaardigheden, de mijnen, hoe ze beginnen te graven, aree het hele gedoe daar.De mensen hun woningen zijn allemaal in de grond. Een maal het de moeite is om de proefboringen verder te zetten, worden er grotere vertrekken uitgehouwen, en daar maken ze hun woningen in, en ik ben er van verschoten hoe mooi het allemaal was,zelfs de kerk was in de grond uitgehouwen, en was echt mooi( bekijk de foto's, as ik nog eens veel tijd heb). Om zes uur eindigde de tocht die heel interesant was, en meteen had ik alles van het dorpje gezien.Dus hier een tweede dag blijven is niet nodig.S'avonds tijdens men muziekuurtje, komt er iemand voor bij en blijft staan, leuke muziek heb je, zij de man, en vroeg wie het was, Blue blot, zei ik, de man die zeker geen aussi was, hoorde ik aan zen acsent, was duitser, en ik heb hem nog enkele nummers laten horen, en het beviel hem zodanig dat hij vroeg om te mogen copieren, waarom niet he!!. De man heeft zen laptop gaan halen, en der zijn 5 cd's van blue blot overgenomen, de man was in de wolken, en bedankte me met enkele biertjes. Even later kwam zen vrouwtje er ook bij zitten, een mooie verschijning, en vriendelijk, mmm dacht ik.Na de biertjes en weer wat goede informatie. zijn we allemaal lachend in ons bedje gekropen denk ik.Na een goede nacht, weer vroeg op, douchen ,en net toen ik op weg was naar men campertje, kwam ik dat vrouwtje tegen, en na een gesprekje wist ik dat het alleen maar colega's waren en dat ze niets samen hadden, as ik dat eer had geweten:-).???

En toen was het tijd om te vertrekken richting Uluru, Ayers Rock in de blanke taal.

vliegtuigen , kamelen, wa gaar het morgen worden.

yep yep, op naar de rode berg mario

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!