mario's gedoe.reismee.nl

bolder bolder der zit een koe op zolder!!!!

25-04 -S'morgens vroeg vertrokken na men koffie in de big M, na een kilometer of drie moest ik van de A1 naad de A87 de beruchte baan, en dat deed me wel iets, na ne KM of 20 zag je al dat alles verranderde, alles werd dorrer.Na 50 km zag ik het eerste dode dier naast de baan een kangoeroe, 5 min verder, een schaap of geit, da was niet meer te herkennen, maar je zag het nog aan de kleur van de pels, weer even later schrok ik , nu lag er een volwassen koe, ik zeg , amaai, ge mut het mor meemaken, weer even later een kalfje, ik zeg amaai, der zen niet veel slagers die zoveel vlees in hun koeltoog hebben da wa ik het laatste half uur gezien heb.Na een uurtje goe aant bollen, ging het een beetje berg op, en vanaf dat ikboven ben, zie ik een zwarte streep in de verte, en als maar hoe korter ik kwam zag ik dat het op mijn rijbaan was.het was nog een paarhonderd meter van me zag ik dat er een dier mijn richting uitstapte, het eerste wat ik dacht, een zwart paard( het paard van zorro), ik al wat snelheid geminderd toen zag ik dat het een zwarte koe was, hier hebben we het, dacht ik.Toen ik op een meter of 50 van de koe stil stond, keek da beest me aan , ja hoe kijkt een koe u aan he!! met zen ogen zeker :-).. ik ben beginnen te toeteren en met men lichten te knipperen, en da beest begreep het. het maakte plaats. ik heb nog snel een foto genomen, mor toen was het al bijna van de rijbaan, bolder bolder der zit een koe op zolder, nee bijna een op men dak.Van toen af ben ik niet zo snel meer gaan rijden , de schrik zat er in. Maar van toen af geen levende beesten meer gezien op de baan, al mor goe.na een 200 km kwam ik in Woomera aan. het was een oudelegesbasis van de engelse in de jaren zestig, ze hebben daar testen gedaan met verschillende soorten raketten, ook atoomkernwapens hebben ze er getest, na enkele jaren is men er achter gekomen dat de oorspronkelijke nomaden radioactief besmet waren. Heel veel was er niet te zien. Er stonden hier en daar nog raketten opgesteld als tentoonstelling.Van de 300huizen waren er maar 40 bewoond, en zo leek het wel op een spookstad. wel was er een supermarkt waar de buren hun inkopen kwamen doen elke week. De vrouw die voor me aan de kassa stond, woonde een 100 km verder en had zelfs geen drinkwater daar waar ze leefde, vertelde ze me.Dan denk je snel hoe makkelijk w ehet allen thuis wel hebben.Dan maar verder gereden richting Glendabo

En daar was nietmeer dan een groot benzine station, en even verder een camping. Ik er naar toe, en een plaatse uitgezocht, da kon namelijk, want er stonden maar 3 ander campers. men eten dan maar gemaakt, een combinatie van , raviolie met chicken noodels en goe wa gemalen kaas, goe pikant en het ging er goe in zalle!! Na het eten den afwas, en toen ik terug was van den afwas stond er een caravan naast me, ik dacht die ken ik precies, en ja die mensen stonden gisteren ook naast mij. Nen goeien dag gezegd, beleefd blijven he !!. En dan was het tijd voor een muziekje, men Pctje op en da ging goe tot ik men stekker wou insteken, ik miste iets, verdorie, vloekte ik( mor dan in andere woorden). Ik hadde draad die van het stopcontakt tot men adapter, achtergelaten in de Mc Donalts, wa nu gedaan. Ik dacht dan moet ik zelf mor iets gaan zoeken, een beetje verder stonden er enkele wrakken van auto's, mor daar was niet te vinden. Wa nu gedaan? Het probleem aan men buurman uitgelegd, maar hij kon me ook niet helpen. Dan ben ik op de wandel gegaan op de camping die vrij groot was, en op eenn gegeven moment lag er een doos naast de vuilbak, in die doos had een stereo instalatie gezeten, ik kijk daar in, en wat denk je? Daar zat net in wat ik nodig had, nieuw, nog ingepakt en al. een Europese stekker met de juiste aansluiting, en ,nog een Engelse ook.Ik heb bijde meegenomen, en men buurman geloofde zijn ogen niet, ik ook niet mor ik had het vast, jess.Zo zie je, maar wie zoekt die.......Ik ben die dag tevreden gaan slapen, en als je dan s'avonds in je bedje nadenkt, wat een dag eerst die koe en dan men pctje, hoe kan het???

PS, later ben ik er bij uitgekomen met het bekijken van men foto's dat die koe geen koe was maar een stier, die is zeker op men rode wagentje afgekomen , maar bedacht zich toen het beest me zag!!!!!! mario de schrik van de koe, aboe aboe aboe

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!