mario's gedoe.reismee.nl

ze staan droog!!

Deze morgen na het internetuurtje ben ik aan de trip begonnen richting Port Augusta, ik was vertrokken met benzine voor ruim 15O km, het eerste benzinestation op een 80 km, geen probleem. Ik op de B90 aant bollen tegen een 100 km h komt er een roadtrain vlak achter me rijden, een roadtrain zijn van die grote vrachtwagens met twee of meer lange aanhangwagens.Met dat ik niet zo blij was met zo'n spul vlak achter mij, ben ik 110 km h beginnen te rijden, mor die camion had daar ook geen moeite mee en bleef kort achter mij rijden, en als je weet dat het soms kilometers duurt eer er een kruispunt is dan weet je al wel zeker. Onderweg langs bijde kanten van de weg waren er niets anders dan graanvelden die onlangs geoogst werden, dat zag je aan de stoppels die er nog waren, mens waar moet al dat graan voor dienen, het is niet voor niks dat die bakker op de camping zijn brood weg gaf.Ik was content toen een pijl naast de baan het benzinestation aangaf op 5 km.Ik daar aangekomen, was het een oud station met maar 2 pompen, net toen ik het pistool van de benzine vast had, komt er een man buitengelopen , met het nieuws dat er geen benzine meer was, amaai wa nu gedaan, de man vertelde dat ze in de namiddag een lading benzine verwachten, en dat het volgende station op een 75 km lag, dus normaal moet dat nog lukken, ik had de vorige dag spaarzaam gereden. Dus vol ertegen aan en ben dan vertrokken voor de Volgende 75 km. en nog steeds niets anders dan graanvelden naast de weg, zover je kon kijken was er niets anders dan hier en daar een struik en de pijplijn waar ik het gisteren over had.Die pijp zou de watervoorziening zijn.Na een half uurtje bollen brande men waarschuwingslichtje van de benzinemeter al, maar het was nog wel een stukje, weer was ik blij om de pijl te zien staan , benzine op 5 km. Toen ik er eindelijk, opgelucht was, kwam ik weer voor een verrassing te staan, hier was de benzine ook op. hoe kan da in gods naam, denk je dan. Maar de man die me het slechte nieuws gaf had ook goed nieuws, er is nog een benzinestation op 5km. Ik daar naar toe, maar kreeg het pistool niet uit de pomp, het lag vast met een hangslot. het is nie waar he!! , dacht ik, en ondertussen komt er een man buiten met het nieuws dat hij bijna geen benzine meer had, en dat ik maar 20 liter kreeg, dus die 20 liter dan maar.Het dorpje waar ik moet zijn ligt op 40 km, daar geraak ik vanzelf. Dan verder gereden tot het eerste benzinestation, en daar men bak volgesmeten. Zo zie je maar, der kan vanalles gebeuren, en je houd met vele dingen rekening maar dit??Ik heb hier in Wudinna een zeer mooie camping gevonden, en moet het lukken of niet ik heb plaats nr 13. Ik heb hier nog een toertje van 30 km gedaan over grintwegen, naar verschillende rotsen en landschappen , die wel mooi waren, maar ik heb hier al mooiere gezien En nu lieve mensen is het bijna donker en ga aan men avond eten beginnen.

groetjes en niet dromen van benzinepompen he!! da zal ik wel doen. mario

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!