mario's gedoe.reismee.nl

ik adem, dus ik leef nog

Hopsa, weer een verhaaltje van down under;

Oja!! gisteren na men internetuurtje in de, big lobster,( was natuurlijk weer gratis) ben ik nog even gaan choppen, door dat choppen heb ik de zonsondergang gemist, maar ja, je kan niet alles hebben. Terug op de camping ben ik aan met eten begonnen, brood met kaas en ander beleg, voor het brood dat al 4 dagen oud is, is het tijd dat het op is , er beginnen hier en daar al groene spikkeltjes te verschijnen, maar ja gras is ook groen en de koeien blijven er van in leven:-) .Tijdens het eten kwam een van de buurvrouwtjes me wat zeevruchtensalade aanbieden, zelf gemaakt vertelde ze, en potverdorie, da buurvrouwtje mag da elke dag brengen, echt zeer lekker, met zeer veel vis, garnalen en zo van die dingen, het vrouwtje was echt in de wolken als ik vertelde dat het zeer zeer lekker was.Even later kwam een buurman van de andere kant me een brood aanbieden, zelf gebakken, hij was bakker vertelde hij me, dus moest ik men groene brood niet meer opeten, en wonder bij wonder, zen brood was inderdaat ook lekker( ik heb nogal sjans he!! of zie ik er zo slecht uit). Na het eten nog een wandelingetje gedaan over het strand, in de schemer van de zon, prachtig. Even later in men autotje, kwam het buurvrouwtje, nog een potje brengen met van die lekkere zeevruchtensalade, das voor morgen vertelde ze blij.Dan heb ik nog eendvd gezien en het was tijd om te gaan slapen.

Om 6 uur opgestaan, douche en zo van die dinges, men kamp afbreken en alles weer op zen plaats zetten, ik had een tafel gemaakt met een brede plank en enkele betonblokken( net bob de bouwer).Tegen kwart na zeven al vertrokken, richting Adelaite, ik had van men buren tips gekregen, en dat heb ik gedaan, in Meningie moets ik een zijstraatje in, en dan kwam je zo op een groot schiereiland terecht, en het was daar een groot schorre gebied ,zoals bij ons het zwin, maar dan honderden keren groten, ik heb er zo een 100 km rondgereden, en wetende dat onze Belgische kust maar 70 km lang is, overal zag je er verschillende vogels, waar ik er maar twee van herkende rijgers en pelikanen.Echt de moeite om te zien, echt waar.Om van het schiereiland af tegeraken moest je een pont nemen, da was ook wel tof.

Door verder te rijden heb ik ergens een afslag gemist, met gevolg, verloren gereden, dus op goed geluk verder, en sjans een 20 km verder was er het Bokrijk van Australie, 2O dollar en ik was binnen, daar stonden er 102gebouwen vanaf 1830, je kon er het leven zien van voor eind 1900, het was de moeite, men camera heeft goe zen werk gehad. Bij het verlaten van Old tailem town , heb ik de weg gevraagd , en ik zat goed, dus ik verder, tot ik een tweedehands winkel zag, nen grote zalle, en daar heb ik voor 99 dollar nen GPS gekocht( tom tom) met alle hoofdstraten van Australie in .Even verder zag ik nen Mc donalts en ben gestopt, en hier stopt men verhaal voor vandaag.Het is hier nu half vier, tijd om verder een slaalplaats te zoeken en morgen rijden we naar een duitse nederzetting waar nog steeds veel duitsers zitten, ben eens benieuwd, en dan verder naar Adelaite. En het weer was mooi vandaag vrij warm, maar veel minder wind dan gisteren aan de kust;

groetjes, mario lost in aussi

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!