mario's gedoe.reismee.nl

prachtige dag( het weer he!!!)

Hier zijn we weer, een dagje zonder berichten moet kunnen he!! Ik heb pogingen genoeg gedaan om een Mc Donalds tegen te komen, maar de dorpjes onderweg waren te klein denk ik. Wat heb ik gisteren gedaan, na een douche en een heerlijk belgiSch ontbijt, ne boterham met kaas , comfituur en om af te sluiten nutella choco en men portie koffie nie vergeten he!!.Der had nog iemand voetsel nodig en dan heb ik dat maar gedaan,een 40 litertjeS benzine en zijn maagje zat ook vol, dan maar vertrokken naar Tartanoola, daar zouden er volgens men boek mooie grotten zijn, dus laten we dat dan maar doen he!! Daar aan gekomen moest ik wachten tot er meer mensen waren om de grotten te verkennen, even later kwamen er twee lange snungels bij en we konden vertrekkken, eerst betalen 9,5 dollar, we gaan met de gids, een mooi vrouwtje, ik dacht daar mee in den donkeren da ga vonken geven. Aan de deur van de grot kwam er een flinke uitleg van het vrouwtje waar ik de helft niet van verstond. Eenmaal in de grot, ging het vrouwtje terug buiten,we konden ons plan trekken, ondertussen had ik door dat die lange snungels nederlanders waren. meT dat de gids ons alleen liet, dachten we alle drie hetzelfde,denk ik, in de zak gezet, de grot was amper een 15 meter diep en een 25 meter lang, en wat zag je er? zo van die druipdingens he, en da was het. Men grotgenoten waren ook niet al te vreden, maar ze wisten nog steeds niet dat ik hun gebrabbel deeltelijks verstond, pas bij het terug buitengaan van de grot bedankte ik hen met de woorden, bedankt en tot ziens, en plots kwam er een lachbui van jewelste.Dan hebben we samen nog gesprekje gehad de nederlanders hadden een snelheidsovertreding gemaart 132 waar je 110 mocht, en dat koste hun 320 dallar, maar de agent wou met hun samen op de foto, dat was ook alk wat. We hebben we elk onze weg verder gezet. Vandaar verder het land in, tot ik op een gegeven moment kilometers lang door druivenranken aan het rijden was, allemaal om wijn te maken, ik dacht wie drinkt dit allemaal uit, en daar moet werk aan zijn, WERK, ze hadden me al eens een job aangeboden, dus ik snel stilletjes verder:-)

Dan weer verder naar Coonawarra en daar hadden ze ook grotten, deze kalksteengrotten en de gevonden fossielen zijn werelderfgoed in zuid Australie, en waren echt de moeite om te bezoeken, er zijn gevonden skeletten van wombats die zo groot zouden geweest zijn als een nijlpaard en een type kangoeroe van meer dan 3 meter hoog, da moeten nogal lelijke beesten geweest zijn, almaar goed dat die uitgestorven zijn. Na de mooie grotten ben ik op zoek gegaan naar een camping, ondertussen een 60 kilometer abuis gereden, maar toch op de goede weg geraakt. Ik ben in Kingston SE aangekomen waar ik een camping heb gevonden vlak naast de kust, 50 meter van het water, prachtig , je zou het moeten zien, waaaaaw formidabel ,fantastisch zou Wally gezegd hebben. Hier ga ik twee dagen blijven, om morgen eens een dagje rust te nemen, en men was en zo eens te doen. Eens op de camping ben ik aan men eten begonnen, ne grote steak met pepersaus en een soort pasta, ik voelde me koning te rijk en natuurlijk mag ik men biertje niet vergeten. Nadit koningsmaal de afwas gedaan, da moet ook gebeuren he, en heb ik kennis gemaakt met men buren wat allemaal aardige mensen zijn en der waren er bij die nog nooit nen belg gezien hadden, en zeker niet zo ne robuuste. Na een mooie rustige nacht heb ikeerst ontbeten, eitjes in de pan met gemalen kaas( gezie uithongeren ga ik hier zeker niet doen)het dorpje verkend, wat eigenlijk niet zoveel voorsteld, maar ze hebben een mooie camping.

Vandaag heb ik niets anders gedaan als geluierd, de was en een wandeling langs het spierwitte strand. Oja,, vanaf nu ga ik het wat kalmer doen, ik sta al 3 dagen voor op men programma, en ik heb daarstraks van men buren leuke tips gehad en da ga ik zeker uitproberen, je hoort er wel van.

Dit alles van een tevreden man,,,,, MARIO genaamd

Reacties

Reacties

A'lies

Dag Mario!
Vandaag ben ik zowat de enige levende ziel hier op school (laatste dag paasvakantie) en dus had ik tijd om uw avonturen te lezen!!
Leuke verhaaltjes zene :-) En ik maar wachten op uw notes op facebook, HIER moet dus zijn.

Allé seg, de kangoeroes zijn dus ni tof?

Als je terug in België bent: de grotten van Han zijn OOK de moeite en gene afzuip (foto's op facebook bij Ricardo).

Groetjes en gedraag u! A'lies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!