mario's gedoe.reismee.nl

wie gaat dat betalen? wie heeft er zoveel geld?? help me,help me uit de nood, want, de politie........

Man man, wa een gedoe!!

Donderdagmiddag, heb ik men laatste berichtje verzonden, en nu gaan we verder.Na een ritje van een 40 km ben ik in Caloundra aangekomen. Eerst dacht ik dat het maar een klein dorpje zou zijn, van Caloundra stond niets in men boek vermeld( zal een slecht boek zijn he!!) maar dit is geen dorpje, dit is een kleine stad.Een parkeerplaats in het centrum vinden was geen probleem, maar het probleem was om de parkeerautomaat te bedienen. Je steekt er geld in en dan kan je normaal zien hoe lang je kan blijven staan, en krijg je een briefje, da dacht je maar, wacht , ik zal het uitleggen.Ik stak geld in de automaat 3 dollar, en dan zou ik normaal een uur mogen blijven staan .En dan!! vraagt de machiene, op welke plaats ik sta?? Oeche da weet ik niet, wa nu gedaan? der komt juist een oud vrouwtje voorbij en die probeert het uit te leggen, en ik had het verstaan. Ik snel terug naar de auto, en voor ik terug aan de auto was kon ik de rode plakaatjes die op de stoep bevestigt waren lezen het was nr 23, en ik terug naar de automaat, en ik druk al fluitend nr 23 in, en druk ok, en dan is er weer een vraag!! in welke zone sta je, en da wist ik natuurlijk ook niet, maar terug naar de wagen, en op het rode plaatje was te lezen zone 6 nr 23. Ik snel terug naar de automaat, en dan ja staat er een andere man aan de machiene, die deet zijn ding en ik was van men geld vanaf.En daar sta je dan zonder klein geld in je zakken, dan maar snel een boekenwinkel binnen, een soort van mars gekocht, en heb betaald met een 10 dollar biljet, zodat ik vele munten terug kreeg, en eindelijk men parkeerautomaat kon bedienen, oeff, ni gemakkelijk zalle.Ik had betaald voor twee uurtjes, dus kon ik gerust de kleine stad verkennen. Er was nogal veel wind zodat ik regelmatig men hoed moest vastgrijpen, en echt warm was het ook weer niet, maar nen stoere vlaming, die weet dat te trotseren.Plots stond ik in de hoofdstraat die nogal steil naar boven ging, en na een 500 meter was er het infobureau, daar kwam ik veel te weten, er was een camping in het midden van de stad die tegen de monding van de rivier in zee lag, da zal het worden , dacht ik.Ik verder naar boven door de hoofd winkelstraat, en eenmaal boven had je een mooi uitzicht, daar men gebruikelijke foto's genomen, aree da probeerde ik toch, na een foto of 10 waren men batterijen op van de camera(dus umicore, geweet wat er U te doen staat, maak batterijen die nog langer meegaan, ik zal ze kopen) Op de terugweg ergens batterijen gekocht, die vrij duur waren, en heb nog enkele foto's genomen.Toen ik terug aan de auto was ,had ik nog een half uurje over, en die dure tijd heb ik besteed met een koffie op een verwarmd terrasje.Dan was het tijd op de camping te zoeken, en had ze snel gevonden, men GPSje werkt nog steeds prima.Op de camping kreeg ik een plaatsje vlak bij de monding van rivier en de zee, een mooi plaatsje, maar ik kan hier maar voor 1 nacht blijven, voor het weekend is alles vol geboekt, spijtig. En er was nog een meevaller, de camping lag vlakbij de grote winkels, en er was zelfs een grote M.Op men wandeling door de stad had ik bij een slager binnen geweest en daar enkele stukken kippefilet gekocht, en daar heb ik mee kunnen toveren, ik had iets gemaakt, ik zal het nooit meer kunnen,maar ik was trots op mezelf, zo lekker was het( of had ik grote honger).Ik had nogal veel gemaakt, mor ik heb alles opgegeten als of er morgen geen dag meer moest zijn.Het werd stilaan donker en de koude sloeg ook al toe, en ben dan maar een fleestrui gaan kopen, en dat deed goe. Ondertussen was er weer veel tijd verstreken, en ik loop het grote winkelcentrum uit, en vertrek naar de camping, maar na enkele minuten had ik door dat ik hier van te voren niet geweest was. Ik had het centrum langs een andere uitgang verlaten, en ben terug naar binnen gegaan, en de juiste uitgang gezocht, en zo was het geen probleem om terug op de camping te geraken.Ik denk, dat het winkelcentrum veel groter is dan dat van Wijnegem, mor ik denk niet aleen , ik ben er zeker van.Na een rustige en koude nacht ben ik in Coulandra vertrokken, spijtig, hier had ik nog wel een dagje willen blijven.Dan op weg naar Brisbane, een 100km verder, en hier kwam ik terug op echte autostrade's terecht, tot in Brisbane.Men GPS had me veilig in het centrum van de stad gezet, en ook hier was er weer een ander systeem van parkeerautomaat, hier moest je je visa gebruiken en je nummerplaat ingeven, en je kon max voor 2 uren betalen. Dit lukte allemaal voor de eerste keer, goe he!!.Dan de stad in en had direct de grote mall gevonden, man wa is er hier een volkje.Na een tijdje ben ik terug naar de auto gegaan, om bij te betalen.Toen ik wou betalen zag ik, dat er maar tot 16 uur moest betaald worden van maandag tot vrijdag. Het was kwart voor twee, en ik ben in de auto blijven zitten tot na tweeen, dan moest ik nog een keer betalen, en deze avond hier ter plekke blijven slapen.Zo was ik van plan.Terug naar het centrum waar ik de andere kant over de grote rivier ben gaan verkennen, hier was niet veel te zien, en ben terug naar de andere kant gegaan.Tijdens de wandeling over de mall zag ik dat er op verschillende plaatsen muzikanten aan het opstellen waren en deze zouden van 5 tot 7 uur spelen, live muziek da is weer meegenomen.En om 5 uur begon het, en der was nog meer volk, alle rassen en gelovigen, ik heb hier voor het eerst mensen in boerka gezien.De eerste jonge muziekanten die ik tegen kwam speelde een soort van hiphop, en da beviel me niet,dan verder, en hoorde iets wat me meteen aanstond, blues natuurlijk, en ik er naar toe, der zat een oudere man met gitaar en bluesharp te spelen, en het was prachtig, de ritmes van de muziek deden men lichaam bewegen, en hoe!!Na de eerste set ben ik naar de man toegegaan en vertelde hem dat het prachtig was, en tijdens het gesprek, kwam ik te weten dat hij in belgie ook op verschillende podia had gestaan, zelfs in antwerpen in Crossroads, en andere kroegen.De man noemde,Barry Charles, zoek het maar op.Na het optreden, waar ik een cd kocht en er een tweede bijkreeg, op die cd staan nummers die in belgie opgenomen waren, ging ik eerst de cd's naar de auto brengen. En toen, ik op de plaats aankwam, zag ik dat men auto weg was, amaai, nu da weer!! Ik sta toch op de juiste plaats, ja, het stekkedoosje dat ik onder de auto had gegooit lag er nog. Recht tegenover waar ik stond, was er een hotel en ben gaan vragen of zij soms iets gezien hadden, en een van de werknemers wist me te vertellen dat de politie hem opgeladen hadden, ik mocht daar na 4 uur niet meer staan, en dat kon je zien aan de rode rand op de parkeerautomaat, je moet het maar weten he!!Vanuit het hotel heb ik naar de politie gebeld en die hebben me het adres gegeven waar ik na betaling men auto kon ophalen, 202 dollar plus de parkeerboete.Ik met de taxi naar de Hudsonstreet, de taxi koste me ook 34 dollar, en heb daar men auto gaan halen.De hele dag heeft me 256 dollar en de boete die moet nog komen, naar het schijnt 150 dollar, gekost. ik heb men buikvol en men portemonee leeg van Brisbane.Gisterenavond heb ik blijven rond toeren tot ik een grote M tegenkwam, en heb me daar op de parking gezet, das te minste veilig.En heb daar blijven slapen, om 7uur werd ik wakker ben opgestaan en een grote koffie gaan drinken in het Mc cafe.Daar ben ik blijven zitten tot men pc terug volle batterijen had, en wat ik nu ga doen weet ik nog niet, terug Brisbane of niet??

Zo zie je maar het is wel een groot land, maar elke stad, andere regels, andere wetten!! Dat heb ik weer geleerd, en men geld om soeveniers te kopen is op. Maarja, ik ben gezond, denk ik toch, en men ticket voor de terugreis is betaald,naar huis kan ik steeds, maar wanneer is nog een vraag!!!!!

en al bij al heb ik toch een lekkere warme trui!

parkeerboete,het zal zo moete, maar ik blijf je allen groete, mario, een bekeuring rijker

Reacties

Reacties

Tom Evers

Wie gaat mijn terug reis en visa betalen. toestemming UWV om op vakantie in Thailand bij mijn vriendin. En de Gemeente en UWV leggen mijn uitkering stil nu ken ik niet terug naar Nederland om mijn uitkering terug te verkrijgen is er iemand die ken helpen?

Tom Evers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!